Hefbruggen, vaten smeerolie en halve liters bier. Daar zat ik dan, in de voor mij totaal onbekende wereld van de garage. Weggestopt in het achterste hok van een autobedrijf op een treurig industrieterrein in Arnhem. Niet langer streed ik, Julian Droog, een paar keer per week als eindredacteur tegen de deadline of interviewde ik voetballers van Vitesse na een wedstrijd, maar zat ik te zweten op teksten over Financial Lease en de nieuwste Renault Master L3H2 met sidebars of imperiaal.

Toch ligt hier de basis van Redactie Droog 2.0.

Tijdens mijn studie Politicologie rolde ik de sportredactie van De Gelderlander binnen, waarna ik als freelancer onder de naam Redactie Droog mijn medianetwerk steeds verder uitbouwde. Ik schreef verhalen voor onder meer VICE, Voetbal International, Staantribune en meerdere regionale kranten.

Documentaire

Voor De Gelderlander was ik clubwatchter van Achilles’29, de Groesbeekse voetbalclub waar zich een groot drama afspeelde waardoor ik ook nog een rolletje kreeg in een tv-documentaire. Ik reisde op eigen initiatief door half Europa om verhalen te maken met sporters en ik werkte een paar dagen in de week als eindredacteur voor De Gelderlander en AD Sportwereld. 

Toen twee vrienden mij vroegen de website van Action Lease, Vissinga Bedrijfswagens en Dutch Vans te verbeteren, zat ik in eerste instantie dagenlang in het achterste hok van de garage droge SEO-teksten te tikken. Ondertussen zag ik hoe allerlei mooie verhalen waren blijven liggen en hoe ze daarvoor hadden zitten worstelen met de webteksten.

Ondernemers helpen

Ik verdiepte me in de verschrikkelijke marketingterm ‘storytelling’, schreef het verhaal van de drie bedrijven beter op en vond een nieuwe mooie uitdaging: verborgen verhalen in bedrijven ontdekken en ondernemers helpen hun ideeën goed op papier te zetten.

Ik ben weliswaar geen emotieloze SEO-machine die de ene na de andere alinea binnen een uur aanlevert, maar doordat ik al honderden mensen heb geïnterviewd weet ik als geen ander hoe je een verhaal op een leuke manier op kan schrijven en daarmee een groot publiek kan aanspreken.

Wil je dat ik je ga helpen? Laat dan je telefoonnummer of mailadres achter en ik neem uiterlijk de volgende werkdag contact met je op om te bespreken of ik iets voor je kan betekenen.

teksten laten schrijven

Contactformulier. 

Laat je telefoonnummer of e-mailadres achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

teksten laten schrijven

Hefbruggen, vaten smeerolie en halve liters bier. Daar zat ik dan, in de voor mij totaal onbekende wereld van de garage. Weggestopt in het achterste hok van een autobedrijf op een treurig industrieterrein in Arnhem. Niet langer streed ik, Julian Droog, een paar keer per week als eindredacteur tegen de deadline of interviewde ik voetballers van Vitesse na een wedstrijd, maar zat ik te zweten op teksten over Financial Lease en de nieuwste Renault Master L3H2 met sidebars of imperiaal.

Toch ligt hier de basis van Redactie Droog 2.0.

Tijdens mijn studie Politicologie rolde ik de sportredactie van De Gelderlander binnen, waarna ik als freelancer onder de naam Redactie Droog mijn medianetwerk steeds verder uitbouwde. Ik schreef verhalen voor onder meer VICE, Voetbal International, Staantribune en meerdere regionale kranten.

Documentaire

Voor De Gelderlander was ik clubwatchter van Achilles’29, de Groesbeekse voetbalclub waar zich een groot drama afspeelde waardoor ik ook nog een rolletje kreeg in een tv-documentaire. Ik reisde op eigen initiatief door half Europa om verhalen te maken met sporters en ik werkte een paar dagen in de week als eindredacteur voor De Gelderlander en AD Sportwereld. 

Toen twee vrienden mij vroegen de website van Action Lease, Vissinga Bedrijfswagens en Dutch Vans te verbeteren, zat ik in eerste instantie dagenlang in het achterste hok van de garage droge SEO-teksten te tikken. Ondertussen zag ik hoe allerlei mooie verhalen waren blijven liggen en hoe ze daarvoor hadden zitten worstelen met de webteksten.

Ondernemers helpen

Ik verdiepte me in de verschrikkelijke marketingterm ‘storytelling’, schreef het verhaal van de drie bedrijven beter op en vond een nieuwe mooie uitdaging: verborgen verhalen in bedrijven ontdekken en ondernemers helpen hun ideeën goed op papier te zetten.

Ik ben weliswaar geen emotieloze SEO-machine die de ene na de andere alinea binnen een uur aanlevert, maar doordat ik al honderden mensen heb geïnterviewd weet ik als geen ander hoe je een verhaal op een leuke manier op kan schrijven en daarmee een groot publiek kan aanspreken.

Wil je dat ik je ga helpen? Laat dan je telefoonnummer of mailadres achter en ik neem uiterlijk de volgende werkdag contact met je op om te bespreken of ik iets voor je kan betekenen.

Contactformulier. 

Laat je telefoonnummer of e-mailadres achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Recente verhalen in de journalistiek.